АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
рішення Славгородської селищної ради
«Про затвердження Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності
Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади»
Цей аналіз регуляторного впливу (надалі - Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308, та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення Славгородської селищної ради.
Проект рішення Славгородської селищної ради «Про затвердження Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади» розроблено на підставі Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 1995 р. № 786 із змінами та доповненнями.
Проект є нормативно-правовим актом, який спрямований на удосконалення правового регулювання майнових відносин (оренди майна територіальної громади) між органами місцевої влади і суб`єктами господарювання та удосконалення порядку розрахунку орендної плати, за користування майном, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади.
Регуляторний акт «Про затвердження Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади» приймається відповідно до статті 287 Господарського кодексу України та Закону України «Про оренду державного та комунального майна».
Методика розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади розроблена відповідно до ст. 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» в частині необхідності застосування для розрахунку орендної плати за користування комунальними майном тих самих методологічних засад, як і для об’єктів, що перебувають у державній власності.
Методика розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади розроблена відповідно до ст. 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» в частині застосування орендної плати, встановленою за відповідною методикою, під час визначення орендаря на конкурсних засадах.
Методика розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади відповідає ст. 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» в частині оптимізації конкурсних засад передачі комунального майна в оренду шляхом запровадження попереднього вивчення попиту на такі об’єкти та оприлюднення переліків об’єктів, що можуть бути передані в оренду.
3. Обґрунтування переваг обраного виду правового регулювання
Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього Аналізу, можливе лише шляхом нормативного закріплення, тобто прийняття рішення «Про затвердження Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади», оскільки діючого нормативного акту, який би регулював відповідні відносини у сфері оренди комунального майна у Славгородської селищній раді немає.
Відповідно до ст. 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», органам місцевого самоврядування надається право затверджувати методику розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідними бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем для об’єктів, що перебувають у комунальній власності.
Альтернативи даному проекту рішення Славгородської селищної ради немає.
4. Механізм розв’язання проблеми
Проблеми, які зумовили необхідність прийняття запропонованого проекту регуляторного акту, вирішуються шляхом:
- прийняття Методика розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади відповідно до вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна»;
- застосування елементу вивчення попиту на об’єкти комунальної власності, що значною мірою збільшить ефективність використання об’єктів комунальної власності за рахунок спрощення процедури укладення договорів оренди в тих випадках, коли після повідомлення про намір передати майно в оренду не виявилося інших претендентів на укладення договору оренди;
- застосування для розрахунку орендної плати за користування комунальними майном тих самих методологічних засад, як і для об’єктів, що перебувають у державній власності;
- ознайомлення суб’єктів господарської діяльності з даним регуляторним актом;
- проведення обговорення проекту регуляторного акту з метою отримання пропозицій.
Дія регуляторного акта поширюється на усіх суб’єктів орендних відносин щодо комунального майна Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади.
5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Досягнення цілей, поставлених перед регулюючим впливом запропонованого проекту регуляторного акту, пов’язане з його прийняттям. Його впровадження дозволить встановити порядок розрахунку орендної плати та організаційно-економічний механізм передачі в оренду майна територіальної громади відповідно до діючого законодавства та позитивно вплине на ефективність поповнення селищного бюджету.
6. Очікуванні результати прийняття запропонованого регуляторного акта
Ефективність використання ресурсів Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади.
Забезпечення дотримання вимог чинного законодавства щодо оренди комунального майна.
Вдосконалення єдиного економічного механізму при проведенні розрахунку орендної плати за користування майном, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади.
Прийняття рішення дозволить спростити передачу в оренду комунального майна шляхом попереднього вивчення попиту на об’єкти оренди, при цьому повною мірою буде збережено прозорість організації орендних відносин.
Сфера впливу |
Вигоди |
Витрати |
Органи місцевого самоврядування |
Прийняття відповідно до вимог діючого законодавства Методика розрахунку та порядку використання плати за оренду майно, що знаходиться в комунальній власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади. Спрощення процедури передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади. Прозорість при передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади. |
Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою та виконанням вимог регуляторного акта. |
Суб’єкти підприємницької діяльності |
Спрощення процедури передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади. Прозорість при передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади. |
Витрати передбачені діючим законодавством, а саме: орендна плата за користування майном, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади. |
Славгородської селищна об’єднана територіальна громади |
Поповнення селищного бюджету, ефективне використання комунальної власності. |
-------------------------------- |
7. Обґрунтування строку дії запропонованого регуляторного акта
Строк дії запропонованого регуляторного акту необмежений з можливістю внесення до нього змін та його відміни (або його окремих положень) у разі зміни чинного законодавства та з інших поважних причин.
8. Показники результативності регуляторного акту
Показники, які характеризують наслідки дії регуляторного акта:
Кількісні показники:
надходження до селищного бюджету Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади коштів від оренди об’єктів комунальної власності;
кількість укладених договорів оренди.
Якісні показники:
- вдосконалення механізму передачі в оренду майна територіальної громади Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади;
- створення єдиного механізму розрахунку орендної плати за користування майном, що належить до комунальної власності Славгородської селищної об’єднаної територіальної громади.
9 Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта.
№ з/п |
Захід |
Відповідальний за виконання |
1. |
Проведення аналізу надходження до селищного бюджету коштів від оренди об’єктів комунальної власності |
Виконавчий комітет Славгородської селищної ради |
2. |
Проведення аналізу зауважень контролюючих органів |
Виконавчий комітет Славгородської селищної ради |
3. |
Проведення роботи з подальшого вдосконалення Методики з урахуванням змін діючого законодавства |
Виконавчий комітет Славгородської селищної ради |
Базове відстеження регуляторного акту буде проведено до дня набрання чинності регуляторним актом.
Повторне відстеження регуляторного акту буде проведено через рік після набрання чинності прийнятого регуляторного акту.
Періодичне відстеження буде здійснюватися раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження.
Відстеження регуляторного акту буде проводити Виконавчий комітет Славгородської селищної ради.
Селищний голова В.С.Сороковський