1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів господарювання та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено відповідальними за підготовку проекту регуляторного акта (січень – березень 2022 року).
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів господарювання.
Розрахункова чисельність суб’єктів господарування, на яких поширюється регулювання: 16 осіб
Питома вага суб’єктів малого підприємництва, на яких справляє вплив дія запропонованого регулювання, у загальній кількості суб’єктів господарювання становить 45%. Регуляторний акт поширюється на суб’єктів господарювання, які перебувають на обліку в фіскальних органах інших областей України, але мають об’єкти нерухомості на території Славгородської ОТГ.
3. Розрахунок витрат суб’єктів господарювання
на виконання вимог регулювання
Таблиця2
№ з/п |
Витрати |
На 2022 рік |
1 |
2 |
3 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів господарування на виконання регулювання |
||
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн. |
Цей податок не є новим і не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
2 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
3 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено
|
4 |
Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу, грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено
|
5 |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких буде поширено регулювання, одиниць:
|
16 |
6 |
Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, грн.
|
523550 |
7 |
Сумарні витрати суб’єктів малого господарювання підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) /сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 6/, грн.** |
523550 |
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів господарювання щодо виконання регулювання та звітування |
|
8 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання: Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) 1год.*** х 34,09 грн. ****(мінімальна зарплата 6000,00 грн.: 176 год. у місяць ) = 34,09 грн. |
34,09 |
9 |
Процедура організації виконання вимог регулювання
|
Цей податок не є новим та не передбачає витрат на організацію виконання вимог регулювання |
10 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
11 |
Процедура офіційного подання юридичними особами декларації зі сплати податку контролюючому органу : - витрати часу з підготовки та подання декларації = 1 год. х 34,09 грн.*** (мінімальна зарплата 6000,00 грн.: 176 год. у місяць) = 34,09 грн. |
34,09 |
12 |
Інші процедури |
Не передбачено |
13 |
РАЗОМ (сума рядків: 8 + 9 + 10 + 11 + 12), грн. |
68,18 |
14 |
Кількість суб’єктів господарювання, на яких буде поширено регулювання, одиниць: |
16 |
15 |
Сумарні витрати суб’єктів малого господарювання підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) / рядок 13 х рядок 14/, грн.: |
1090,88 |
16 |
РАЗОМ (сума рядків: 7 +15), грн. |
524640,88 |
***Для розрахунку витрат використовується орієнтовний мінімальний розмір заробітної плати 6000,00 грн.) у погодинному розмірі – 6000,00 грн. / 160 год. = 34,09 грн./год.
4. Розроблення коригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання
Податковим кодексом України визначаються об’єкт, база оподаткування, податковий період, порядки обчислення суми податку, обчислення сум податку в разі зміни власника об’єкта оподаткування, строк, порядок сплати податку та інші його обов’язкові елементи й повноваження органів місцевого самоврядування щодо його встановлення.
Цей податок не є новим. При його запровадженні для суб’єктів малого підприємництва на законодавчому рівні вже застосовано коригуючі (пом’якшувальні) заходи, а саме: не є об’єктами оподаткування об’єкти нежитлової нерухомості, що використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, які провадять діяльність у малих архітектурних формах та на ринках, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробни-ків (юридичних та фізичних осіб), що віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку тощо.
Запропоновані розміри ставок податку забезпечать виконання соціально важливих місцевих цільових програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.
Установлення диференційованих ставок є компенсаторним заходом.
Крім того, на основі оцінки сумарних витрат малого підприємництва на виконання запланованого регулювання з метою вирівнювання питомої вартості адміністративного навантаження між суб’єктами великого, середнього та малого підприємництва пропонуються такі компенсаторні механізми: зміна періодичності надання звітів для малого чи мікропідприємництва, поріг за розміром річного обороту для виключення з-під регулювання та ін.
Однак, відповідні норми встановлені Кодексом і не можуть бути врегульовані на рівні місцевих рад.
Селищний голова Аліна КОРНІЄНКО