Регуляторний акт розроблено відповідно до статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 зі змінами від 16.12.2015 № 115.
Назва регуляторного акта: «Про встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» на 2022 рік.
Регуляторний орган: Славгородська селищна рада.
Розробник документа: Відділ ЖКГ, благоустрою та господарського забезпечення ради.
Відповідальна особа: начальник відділу ЖКГ, благоустрою та господарського забезпечення ради Банк А. Д.
Контактний телефон:0676649781
І. Визначення проблеми
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік» підготовлено на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (Постанова Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року №1151).
Виходячи з норм пункту 5 статті 2 та частини 1 статті 3Бюджетного кодексу України,бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (однією зі складових якої є бюджети місцевого самоврядування), становить один календарний рік, що починається 01 січня кожного року й закінчується 31 грудня того ж року.
Органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають ухвалювати рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік для відповідного місцевого податку чи збору.
Податковим кодексом України (надалі – Кодекс) зобов’язано копію рішення селищної ради про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надіслати в електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). У іншому разі норми відповідного рішення селищної ради застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Відповідно до вимог ст. 266.4.2 Кодексу органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості інформацію щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (надалі – Постанова №483).
Питання залучення 523550 грн. до бюджету громади від платників податку пропонується вирішити шляхом ухвалення рішення селищної ради з урахуванням вимог чинного законодавства та в межах повноважень органів місцевого самоврядування.
Кодексом визначено платників податку: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України). При цьому, окремо не розподіляються фізичні особи на громадян і фізичних осіб-підприємців. Тобто, до цієї групи платників віднесено як громадян, так і фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 Кодексу обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючими органами. Податкове повідомлення-рішення відповідно до підпункту 266.7.2 пункту 266.7 статті 266 Кодексу контролюючі органи надсилають (вручають) платнику податку за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 01 липня року, що наступає за базовим податковим (звітним) періодом (роком). Тобто, фізичні особи податок за 2021 рік будуть сплачувати у 2022році.
Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 01 січня звітного року й до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію за формою, установленою в порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу. Прогнозні надходження від сплати податку юридичними особами надійдуть у 2022році.
Для розрахунку прогнозних показників суми витрат суб’єктів господа-рювання взято орієнтовний розмірмінімальної заробітної плати (надалі – мінімальна заробітна плата) що становить 6000,00 грн.
Розв’язання проблеми встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у Славгородській об’єднаній територіальній громадіза допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинним законодавством передбачено, що встановлення місцевих податків та зборів згідно з повноваженнями, визначеними в статті 12 розділу I «Загальні положення» Кодексу можуть здійснювати тільки органи місцевого самоврядування.
У разі відсутності регулювання, не сплачується податок на нерухоме
майно, відмінне від земельної ділянки. Недоотримання коштів бюджетом матиме негативний вплив на територіальну громаду. Оскільки не забезпе-чується в повному обсязі фінансування бюджетної сфери, виплати заробітної плати робітникам, які фінансуються з селищного бюджету, місцевих цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо.
Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є одним з джерел надходжень загального фонду бюджету громади, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях дошкільної освіти, культури, фізичної культури та спорту.
Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету громади, дозволяє забезпечити безперебійну його життєдіяльність у різних сферах, забезпечити своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ, провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям громади суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якою опікуються органи місцевого самоврядування.
У зв’язку з викладеним виникла необхідність ухвалити рішення про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, по території Славгородської територіальної громадидля застосування з 01.01.2022 року.
Згідно з підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу не є об’єктами оподаткування:
- об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку (їх спільній власності), що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету та є неприбутковими;
- об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, розташовані в зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення, визначені законом, у тому числі їх частки;
- будівлі дитячих будинків сімейного типу;
- гуртожитки;
- житлова нерухомість, непридатна для проживання, у тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, селищної ради або ради об’єднаної територіальної громади, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад;
- об’єкти житлової нерухомості, у тому числі їх частки, що належать дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа, визнаним такими відповідно до закону, дітям з інвалідністю, які виховуються одинокими матерями (батьками), але не більше одного такого об’єкта на дитину;
- об’єкти нежитлової нерухомості, які використовуються суб’єктами господарювання малого та середнього бізнесу, що провадять діяльність у малих архітектурних формах та на ринках;
- будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств;
- будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), що віднесені до класу «Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства» (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку;
- об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у влас-ності громадських організацій осіб з інвалідністю (з урахуванням вимог Закону України від 19 грудня 2017 року №2249-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України») та їх підприємств;
- об’єкти нерухомості, що перебувають у власності релігійних органі-зацій, статути (положення) яких зареєстровано в установленому законом порядку, та використовуються виключно для забезпечення їх статутної діяль-ності, включаючи ті, у яких здійснюють діяльність засновані такими релігій-ними організаціями добродійні заклади (притулки, інтернати, лікарні тощо), крім об’єктів нерухомості, у яких здійснюється виробнича та/або господарська діяльність;
- будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно
від форми власності та джерел фінансування, що використовуються для надання освітніх послуг;
- об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів і закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів і закладів оздоровлення й відпочинку дітей, що перебувають на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими й унесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення з Реєстру неприбут-кових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується, починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося виключення;
- об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів фізичного здоров’я населення, центрів з розвитку фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності, дитячо-юнацьких спортивних шкіл і спортивних споруд всеукраїнських фізкультурно-спортивних товариств, їх місцевих осередків та відокремлених підрозділів, що є неприбутковими й включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ і організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;
- об’єкти нежитлової нерухомості баз олімпійської та параолімпійської підготовки. Перелік таких баз затверджується Кабінетом Міністрів України;
- об’єкти житлової нерухомості, що належать багатодітним або прийомним сім’ям, у яких виховується п’ять та більше дітей.
Сфера дії визначеного регуляторного акта розповсюджується на вищезазначених платників податку, які є власниками об’єктів нерухомості, розташованих на території Славгородської ОТГ.
Відповідно до програмного забезпечення АІС «Місцеві Бюджети ОТГ”кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік складає 16 осіб, прогнозні надходження до бюджету громади від сплати податку – 523550 грн.
Розрахункова чисельність платників податку на 01.01.2022 порівняно з 01.01.2021 на прогнозованому рівні залишиться без змін, коливання показників через зміну статусу власника є несуттєвим.
Аналітика є обмеженою, оскільки Державна фіскальна служба відповідно до пункту 63.6 статті 63 Кодексу облік платників податку веде за податковими номерами платників, а не за об’єктами нерухомості. Податкове програмне забезпечення не передбачає угрупування об’єктів нерухомості за їх типами. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно, та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податку, зокрема документів на право власності нерухомого майна.
Надходження від сплати податку на нерухоме майно на 2022 рік заплановані в сумі 523550 грн. Прогнозний обсяг надходжень податку на 2022 рік є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку – виникнення податкового боргу).
З метою отримання інформації для здійснення обрахунків витрат суб’єктів господарювання, що виникнуть унаслідок провадження регулювання та виконання вимог регуляторного акта платниками– юридичними особами залежно від ресурсів, якими вони розпоряджаються,проведено консультації з місцевою спілкою підприємців, представниками бюджетонаповнюючих підприємств, депутатами, квартальними, представниками податкової служби.
Основними групами (підгрупами), на які проблема справляє вплив, є:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Впливає на громадян, які мають у власності житлову та/або нежитлову нерухомість. Впливає на всіх членів територіальної громади, які мають упевненість у можливості забезпечення фінансування соціально важливихмісцевих програм (описані в розділі І) за рахунок отриманих від запропонованого регулювання надходжень податку до бюджету громади в сумі близько 523550грн. |
Не впливає на громадян, які не є власниками об’єк- тів нерухомості |
Держава. Органи місцевого само-врядування |
До повноважень органів місцевого самоврядування віднесено право встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (стаття 266 Кодексу). Від запропонованого регулювання прогнозуються надходження податку до бюджету громади, що дасть можливість направити ці кошти на фінансування соціально важливих місцевих програм, бюджетної сфери в галузях дошкільної освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
- |
Суб’єкти господарювання |
Впливає на суб’єктів господарювання, які мають у власності нерухомість. Від запропонованого регулювання прогнозуються надходження податку до бюджету громади523550 грн. Суб’єкти господарювання мають можливість прогнозованого планування фінансово-господарської діяльності, з урахуванням запропонованого регулювання |
Не впливає на суб’єктів господа-рювання, які не є власниками об’єк-тів нерухомості |
Питання наповнення бюджету громади, у тому числі через установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є сферою загальних інтересів суб’єктів господарювання, органів місцевого самоврядування й громади Славгородської ОТГ.
Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету громади, дозволяє забезпечити безперебійну його життєдіяльність в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести фінансування місцевих цільових програм.
ІІ. Цілі державного регулювання
Проект рішення селищної ради спрямований на розв’язання завдання, визначеного в попередньому розділі аналізу регуляторного впливу.Цілями державного регулювання є установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у Славгородській ОТГ, відповідно до вимог Кодексу.
Індикатори досягнення цілей регуляторного акта:
- кількісний – надходження податку до доходної частини бюджету громади (2019 рік фактичні надходження – 463,8 тис.грн., на 2020 рік –463,8грн., на 2021 рік прогнозні надходження від запропонованих розмірів ставок податку в сумі близько 523550 грн.), що надають можливість для забезпеченнявиконання соціально важливих місцевих програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. Кількість платників податку становить 16 осіб;
- часовий – відповідно до вимог чинного законодавства України встановлення ставок податку на бюджетний період, що становить один календарний рік.
Ухвалення рішення сприяє підвищенню рівня податкової дисципліни, ефективності контролю державної фіскальної служби в частині наповненості
бюджету громади та своєчасності сплати податку.
Дотримання правових аспектів буде виконано шляхом:
- направлення копії рішення селищної ради про встановлення місцевих податків чи зборів у електронному вигляді в десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них (стаття 12.3.3. Кодексу);
- оприлюднення інформації щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку, за формою, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 №483 (стаття 266.4.2 Кодексу).
ІІІ. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
1. Визначення альтернативних способів
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
1 |
2 |
Альтернатива 1 Установлення мінімальної ставки податку на нерухоме майно, відмінне відземельної ділянки, від розміру мінімальної заробітної плати, уста-новленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування (мінімальний розмір на законодавчому рівні не встановлено, тобто припускається, що його розмір дорівнює 0) |
Альтернатива неприйнятна. Наслідком є недо-отримання надходжень до бюджету громади коштів на прогнозованому рівні 523550 грн., що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це пов’язано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії тощо. По закінченню 2022 року рішення про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової і нежитлової нерухомості, будуть скасовані як такі, що не пройшли регуляторну процедуру і не поширюються на подальші періоди. Їх дія буде розповсюджуватися на фізичних та юридичних осіб – платників податку. Суб’єкти господарювання залишаться без нормативного акту. Відповідно до підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України податок буде справлятися виходячи з норм Кодексу із застосуванням мінімальних ставок податку для суб’єктів господарювання у 2022 році, а фізичних та юридичних осіб – платників податку у 2022 році, що суттєво погіршить надходження до місцевого бюджету протягом двох років. |
Альтернатива 2 Установлення максимальної ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, уста-новленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. м бази оподаткування |
Альтернатива може бути прийнятною. Установлення максимальної ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, забезпечить надходження до бюджету, упорядкує відносини між органами місцевого самоврядування та громадянами, суб’єктами господарювання. Але, при цьому збільшується податкове навантаження на платників податку.
|
Альтернатива 3 Установлення диференційованого роз-міру ставок податку залежно від типів об’єктів нерухомості та місця їх розташування (зональності) |
Альтернатива може бути прийнятною. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб, установлюються з повним дотриманням вимог Кодексу диференційовано залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості. Пропонується пільга в розмірі 100% на господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси тощо, що перебувають у власності пенсіонерів. Податкове програмне забезпечення не передбачає угрупування об’єктів нерухомості за типами таких об’єктів, що впливає на аналітику порушеного питання. Крім того, громада не має чітких зональних меж. |
Альтернатива 4 Ухвалення регуляторного акта диференційованого розміру ставок податку залежно від типів об’єктів нерухомості без диференціації від місця розташування (зональності) об’єктів нерухомості |
Застосування альтернативи є найбільш прийнятним.Забезпечує досягнення цілей державного регулювання повною мірою. Ставка податку не диференційована залежно від місць розташування (зональності) об’єкта нерухомості але диференційована залежно від типів об’єктів нерухомості. Пропонується пільга в розмірі 100% на гос-подарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансфор-маторні підстанції тощо, що перебувають у власності пенсіонерів. Прогнозні надходження від запропонованого регулювання понад 523550 грн., що забезпечить фінансування соціально важливих місцевих цільових програм в галузях освіти, соціального захисту населення, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органів місцевого самоврядування)
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Вигоди відсутні. Незалежно від можливості покращення інвестиційної привабливості території, жителі втратять пільги, спостерігатиметься недофінансування витрат на місцеві соціально важливі програми.
|
Дія рішення селищної ради поширюється тільки на 2022 рік. На наступний бюджетний рік у селищній раді відсутній регуляторний акт, що унеможливлює нарахування та сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Наслідком є недоотримання бюджетом громади надходжень, які можливо було б направити на фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Альтернатива 2 |
Прийняття нормативного акта ор-гану місцевого самоврядування з урахуванням вимог Кодексу. Збільшення надходжень до бю-джету громади від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які можливо направити для забезпечення фі-нансування соціально важливих місцевих цільових програм, бю-джетної сфери в галузях освіти, соціального захисту,житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Альтернатива 3 |
Забезпечує досягнення цілей дер-жавного регулювання, але є неможливим через відсутність зональності громади в затверджених межах |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Альтернатива 4 |
Альтернатива забезпечує усі цілі державного регулювання та в повній мірі враховує інтереси жителів громади щодо розвитку територій шляхом фінансування місцевих програм.
|
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Через відсутність регулювання, оскільки на законодавчому рівні не визначено розмір мінімальної ставки, громадяни не сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Витрати відсутні для громадян у частині сплати податку. Однак, відсутня можливість додаткового наповнення доходної частини бюджету Славгородської громади та, відповідно, збільшення його видаткової частини для фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо
|
Альтернатива 2 |
При збільшенні прогнозованого надходження до бюджету громади є можливість збільшення видатків на фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. При цьому втрачається інвестиційна привабливість, що позначається на зменшенні рівня підприємницької активності, відповідного скорочення ринку праці та скороченні відповідних надходжень, що в сумі не компенсує зростання від даного податку. |
Витрати громадян на сплату податку за максимально гранич-ним розміром його ставки, 1,5%. За 1 кв. м житлової та нежитлової нерухомості, що перебуває у влас-ності фізичних осіб, сплачується податок у сумі 75,05 грн. Зростає рівень невдоволеності та незабезпеченості громадян. |
Альтернатива 3 |
Альтернатива може бути прийнят-ною |
Відповідно до законодавства України у сфері податкових від-носин сплата податку фізичними особами з урахуванням запропо-нованого регулювання буде здійс-нюватися в другій половині 2022 року після отримання ними відповідних повідомлень-рішень від податкових органів. |
Альтернатива 4 |
Альтернатива в повній мірі враховує інтереси громади у наповненні селищного бюджету, крім того диференціація за типом нерухомості дозволяє врахувати фактичний економічний стан в галузях підприємницької діяльності, що дозволяє максимально узгодити питання сплати податку та наповнення місцевого бюджету, гармонізувати розвиток підприємницької активності та розвиток соціальної інфраструктури. |
При сплаті податку не виділяється окрема зональність, ставки податку диференціюються за типом нерухомості. Вразливі категорії отримують пільги. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Розрахункова кількість суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 16 осіб.
Оскільки відповідно до податкового законодавства податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується до того місцевого бюджету, на території якого розташовані об’єкти нерухомості, до кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, включено також суб’єктів господарювання, що зареєстровані за межами Славгородської ОТГ, але мають нерухомість на його території.
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Унеможливлюється обрахування та сплата податку. Оскільки на зако-нодавчому рівні не визначено розміру мінімальної ставки. Через відсутність регулювання, яким ви-значаються розміри ставок податку на 2022 рік, вигоди для 16 платників податку |
Відсутні витратив частині сплати податку. Тому відсут-ня можливість збільшення видатків для фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджет-ної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Альтернатива 2 |
Відсутні в частині сплати податку, оскільки збільшується податкове навантаження, розмір ставки подат-ку. Але, при цьому є можливість збільшення видатків для фінансу-вання соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Часові витрати на отримання інформації щодо змін у опо-даткуванні, інше; прямі мате-ріальні витрати на сплату податку суб’єктами господа-рювання, які підпадають під дію регулювання.
|
Альтернатива 3 |
Альтернатива може бути прийнят-ною. Забезпечується прозорість механізму справляння податку. Ставки податку для об'єктів житло-вої та / або нежитлової нерухомості установлюються з повним дотри-манням вимог Кодексу диферен-ційовано залежно від місця розта-шування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості. |
Часові витрати на отримання інформації щодо змін у оподаткуванні, інше; прямі матеріальні витрати на спла-ту податку суб’єктами госпо-дарювання, які підпадають під дію регулювання. При цьому складність нарахування податку через невизначеність меж зональності скорочує рівень узгодженості нарахувань відповідно зменшуючи рівень оплати та сталість її надходження. |
Альтернатива 4 |
Податок сплачується в однаковому розмірі для всіх об’єктів нерухомості, незалежно від місць їх розташування (за розміром ставки для І зональності). Прогнозні надходження від сплати податку понад 523550 грн. що надасть можливість фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Часові витрати на отримання інформації щодо змін у опо-даткуванні, інше; прямі мате-ріальні витрати на сплату податку суб’єктами господа-рювання, які підпадають під дію регулювання. |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу
досягнення цілей
Здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Оцінка ступеня досягнення цілей визначається за чотирибальною системою, де:
4 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою (проблеми більше не буде);
3 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми усунені);
2 – цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, однак, деякі важливі критичні її аспекти залишаться невирішеними);
1 – цілі ухвалення регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема залишається).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал резуль-тативності (за чотири-бальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
1 |
Відсутні витрати. З 01.01.2022 в Славгородській ОТГ не встановлено розмір ставки податку, на законодавчому рівні не визначено мінімального розміру ставки, відповідно не нараховується та не сплачується податок. Наслідком є недоотримання надходжень до бюджету громади коштів на прогнозованому рівні, що обмежить фінансування першочергових видатків, які мають тенденцію до збільшення. Це пов’язано із зростанням заробітної плати працівників бюджетної сфери, підвищенням тарифів на енергоносії тощо. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді , оскільки відсутність надходжень до бюджету ставить під загрозу фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту населення, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Альтернатива 2 |
2 |
Збільшується податкове навантаження на грома-дян, суб’єктів господарювання у зв’язку із збільшенням розміру ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Не забезпечує рівне для всіх платників податку конкурентне середовище. |
Альтернатива 3 |
3 |
Цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою. Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних і юридичних осіб, установлюються з повним дотриманням вимог Кодексу диференційовано залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості. Але не вирішеним залишається питання встановлення меж між зонами, що призводить до ускладнення процесу адміністрування податку. |
Альтернатива 4 |
4 |
Цілі ухвалення регуляторного акта можуть бути досягнуті повною мірою. Податок сплачується в однаковому розмірі для об’єктів нерухомості незалежно від місць їх розташування (за розміром ставки для І зональності) але має чітку диференціацію за типом нерухомості. Враховуються повною мірою тип нерухомості та норми податкового законодавства, галузі економіки, в якій використовується нерухомість Прогнозні надходження від запропонованого регулювання понад 523550 грн., що забезпечить фінансування соціально важливих місцевих цільових програм бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту населення, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію в рамках проведення аналізу регуляторного впливу
Категорія впливу
|
Відповідь |
А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:
|
Ні
|
1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг
|
Ні |
2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимогу погодження підприємницької діяльності з органами влади
|
Ні |
3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)
|
Ні
|
4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього
|
Ні |
5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій
|
Ні |
Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:
|
Ні
|
1. Обмежує здатність підприємців визначати ціни на товари та послуги
|
Ні |
2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг
|
Ні |
3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі
|
Ні
|
4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)
|
Ні |
В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:
|
Ні |
1. Запроваджує режим саморегулювання або спільного регулювання
|
Ні |
2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств
|
Ні |
Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації. Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:
|
Ні |
1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар
|
Ні |
2. Знижує мобільність споживачів унаслідок підвищення прямих або непрямих витрат на заміну постачальника
|
Ні
|
3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів
|
Ні |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи в рейтингу |
1 |
2 |
3 |
4 |
Альтернатива 1 |
Вигода власників нерухомості. |
Недоотримання надходжень коштів до бюджету громади на прогнозованому рівні 523550 грн. |
Альтернатива не прийнятна – не досягаються цілі ухвалення акта. Негативний вплив буде завдано територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до бюджету громади ставить під загрозу фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту населення, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Альтернатива 2 |
При збільшенні прогнозованого надходження і до бюджету громади є можливість збільшення видатків на фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо. При цьому втрачається інвестиційна привабливість, що позначається на зменшенні рівня підприємницької активності, відповідного скорочення ринку праці та скороченні відповідних надходжень, що в сумі не компенсує зростання від даного податку. |
Витрати, пов’язані з виконанням вимог, установлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності»; витрати на адміністрування регуляторного акта органами державної влади; максимальне податкове навантаження на платників податку.
|
Альтернатива може бути прийнятною – досягаються цілі ухвалення акта. Але, при цьому збільшується податкове навантаження, при цьому втрачається інвестиційна привабливість, що позначається на зменшенні рівня підприємницької активності, відповідного скорочення ринку праці та скороченні відповідних надходжень, що в сумі не компенсує зростання від даного податку. |
Альтернатива 3 |
Ставки податку є диференційовани-ми з урахуванням місця розташування (зональності) об’єкта. Забезпечуються надходження коштів до бюджету громади, які можливо спрямувати для фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту населення, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо Запропонована пільга в розмірі 100% на господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, тощо,котрі перебувають у власності пенсіонерів. |
Диференційовані ви-трати на сплату по-датку у відповідності до ухваленого рішення.
|
У рейтингу результа-тивності альтернатива на другому місці. При виборі зазначеної альтернативи цілі будуть майже досягнуті, але не визначення меж зон ускладнює адміністрування податку. |
Альтернатива 4 |
Ставка податку не диференціюється залежно від місць розташування об’єктів нерухомості але диференціюється для різних типів об’єктів нерухомості (за розміром ставки для І зональності). Прогнозні надходження від сплати податку 523550 грн.
|
Ставка податку не диференціюється залежно від місць розташування об’єктів нерухомості. |
При прийнятті альтернативи цілі будуть досягнуті повною мірою. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
1 |
2 |
3 |
Альтернатива 1 |
Причиною відмови є необхідність фінан-сування інфраструктури громади, наповнення бюджету громади. Недоотримання надходжень у місцевий бюджет на прогнозованому рівні 523550. грн. для фінансування соціально важливих місцевих цільових програм, бюджетної сфери в галузях освіти, соціального захисту населення, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо |
Відсутні. Індикаторами мо-жуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економіч-ного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо) |
Альтернатива 2 |
Причиною відмови є максимальне по додаткове навантаження на суб’єктів господарювання, які виникають внаслідок дії регуляторного акта.
|
На дію запропонованого проекту можуть вплинути такі зовнішні чинники, як унесення змін та доповнень до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних право-вих відносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економічного характеру (прискорення або уповільнення змін економічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо)
|
Альтернатива 3 |
Альтернатива може бути прийнятою. Цілі можуть бути досягнені майже повною мірою. Але складний порядок адміністрування становить ризик несвоєчасного отримання податку, зменшується інвестиційна привабливість території.
|
На дію запропонованого проекта можуть вплинути такі зовнішні чинники, як прийняття змін та доповнень до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних право-вих відносин. Індикаторами можуть бути процеси та явища соціально-економіч-ного характеру (прискорення або уповільнення змін еконо-мічного зростання, політичні впливи, дефіцит ресурсів тощо) |
Альтернатива 4 |
Для досягнення встановлених цілей перевага була надана цій альтернативі. Цілі можуть бути досягнені повною мірою. Податок має чітку диференціацію за типом об’єктів нерухомості, враховуються пропозиції громади, знижується ризик відмови від добровільної сплати податку, бюджет наповнюється рівномірно та своєчасно. |
На дію запропонованого проекта можуть вплинути такі зовнішні чинники, як прийняття змін та доповнень до чинного законодавства України або виникнення необхідності в нормативному врегулюванні певних правових відносин |
V. Механізми та заходи,
які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Згідно з Кодексом до повноважень місцевих рад належить ухвалення рішення про встановлення місцевих податків і зборів.
Тому, вирішити питання встановлення розміру ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у громаді пропонується шляхом ухвалення запропонованого рішення селищної ради. Цей спосіб досягнення цілей є оптимальним шляхом вирішення проблеми й ґрунтується на загальнообов’язковості виконання норм рішення всіма учасниками правовідносин у системі оподаткування.
Кодексом визначено платників податку: фізичні особи та юридичні особи (резиденти і нерезиденти України). При цьому Кодексом окремо не розподіляються фізичні особи на громадян та фізичних осіб-підприємців. Тобто, до цієї групи платників віднесено як громадян, так і фізичних осіб-підприємців.
Також на законодавчому рівні для цієї групи платників передбачено особливість сплати податку. А саме: фізичні особи сплачують податок у поточному році за попередній рік. Тобто, надходження від сплати податку від цієї категорії платників за ставками, установленими рішенням селищної ради, можливо буде отримати у 2022році.
При здійсненні регуляторної діяльності розглядаються обґрунтовані пропозиції та зауваження до проекту рішення, надані суб’єктами господарювання, представниками територіальної громади в установленому законом порядку.
Ухвалення рішення про встановлення місцевих податків і зборів забезпечить встановлення додаткових пільг по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:
- надання пільг інвалідам першої і другої групи, фізичним особам, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; ветеранам війни та особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
- звільнення від оподаткування гаражів, які перебувають у власності фізичних осіб платників податку;
- звільнення від оподаткування об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності комунальних підприємств
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання, у тому числі нерезидентами, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, та громадянами, що сплачують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів,
якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати
або виконувати ці вимоги
Дія регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розташованих на території Славородської ОТГ.
Податок не є новим, тому додаткових витрат бюджету на впровадження та адміністрування регулювання не передбачається. Незалежно від того чи будуть встановлені ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування не зміняться.
Здійснено розрахунок витрат на виконання вимог регуляторного акта для органів виконавчої влади та для суб’єктів господарювання згідно з Методикою проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами (додатки 1, 2, 3).
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії
регуляторного акта
Рішення набирає чинності з початку бюджетного періоду, тобто з 01.01.2022, та діє протягом року, з можливістю внесення змін до нього та його відміни в разі змін у чинному законодавстві.
Передбачається, що відповідно з обраною альтернативою, платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно здійснювати податкові платежі. Платники податку несуть відповідальність за порушення податкового законодавства: фінансову, адміністративну, кримінальну (пункт 111.1 статті 111 Кодексу). Фінансова відповідальність встановлюється та застосовується згідно з нормами Кодексу у вигляді штрафних санкцій та/або пені (пункт 111.2 статті 111 Кодексу). За порушення правил сплати (перерахування) податків у строки, визначені статтею 126 Кодексу, платником сплачується штраф у розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Упровадження та виконання вимог проекту рішення селищної ради не потребує забезпечення ресурсами, оскільки податок не є новим.
На дію регуляторного акта можуть негативно вплинути економічна криза та значні темпи інфляції.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься
відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності дії акта буде здійснюватися в терміни, визначені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та відповідно до методики, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами:
- базове відстеження буде проводитися до дня набуття чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта;
- повторне відстеження буде проводитися за три місяці до дня закінчення визначеного строку, але не пізніше дня закінчення визначеного строку з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей, тобто встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до вимог Кодексу, надходження податку в сумі 523 550 грн. (базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року – 2022 рік / підпункт 33.3 статті 33 Кодексу/).
Аналіз регуляторного акта розроблений у відповідності до статей 4, 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з урахуванням вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами.
Додаток 1
до аналізу регуляторного впливу до проекту регуляторного акта – рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік»
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання, що виникають внаслідок дії регуляторного акта*
Таблиця 1
№ з/п |
Витрати |
На 2022 рік |
1 |
2 |
3 |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів господарювання на виконання регулювання
|
||
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, грн. |
Цей податок не є новим і непередба-чає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
2 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/ обов’язкових експертиз, серти-фікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), грн.
|
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
3 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено
|
4 |
Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу, грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
5 |
Кількість суб’єктів господарювання, на які буде поширено регулювання, одиниць |
16 |
6 |
Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, грн. |
523550 |
7 |
Сумарні витрати суб’єктів великого й середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) /сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 6/, грн. |
523550 |
|
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів господарювання щодо виконання регулювання та звітування
|
|
8 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання: |
34,09 |
|
Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання Х вартість часу суб’єкта підприємництва (заробітна плата) 1год.** х 34,09 грн.**(мінімальна зарплата 6000,00 грн.: 176 год. у місяць ) = 34,09 грн. |
|
9 |
Процедура організації виконання вимог регулювання
|
Цей податок не є новим та не передба-чає витрат на орга-нізацію виконання вимог регулювання |
10 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), грн. |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
11 |
Процедура офіційного подання юридичними особами декларації зі сплати податку контролюючому органу: - витрати часу з підготовки та подання декларації = 1 год. х 34,09 грн.* (мінімальна зарплата 6000,00 грн.: 176 год. у місяць) =34,09 грн. |
34,09 |
12 |
Інші процедури |
Не передбачено |
13 |
РАЗОМ (сума рядків: 8 + 9 + 10 + 11 + 12 ), грн. |
68,18 |
14 |
Кількість суб’єктів господарювання, на які буде поширено регулювання, одиниць |
16 |
15 |
Сумарні витрати суб’єктів великого й середнього підприємництва на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 13 х рядок 14), грн. |
1090,88 |
16 |
РАЗОМ (сума рядків: 7 + 15), грн. |
524640,88 |
*Для розрахунку витрат використовується орієнтовний мінімальний розмір заробітної плати(орієнтовна мінімальна заробітна плата – 6000,00 грн.)у погодинному розмірі – 6000,00 грн. / 160 год. = 34,09 грн./год.
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Таблиця 2
Вид витрат |
2022 рік |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/ підвищення кваліфікації персоналу тощо |
Цей податок не є новим та не передбачає витрат на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчан-ня/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
Таблиця 3
Вид витрат |
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, на експертизи тощо) |
Витрати без-посередньо на отримання дозволів, ліцензій, сертифікатів, страхових полісів |
Разом на 2022 рік |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
Податок не є новим, додаткових витрат не передбачено |
Податок не є новим, додатко-вих витрат не передбаче-но |
Таблиця 4
Вид витрат |
На 2022рік |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) |
Додаткових витрат не передбачено |
Таблиця 5
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати, пов’язані з наймом додаткового персоналу |
Додаткових витрат не передбачено |
Таблиця 6
Вид витрат |
Витрати часу на ознайом-лення з вимо-гами держав-ного регулю-вання, год. |
Витрати на оплату часу на ознайом-лення з вимо-гами держав-ного регулю-вання, грн. |
Разом на 2022 рік |
1 |
2 |
3 |
4 |
Витрати, пов’язані з отриманням первинної інформації про вимоги регулювання*, грн.; |
1 |
34,09 |
34,09 |
34,09 грн. = (6000,00 грн.** (мінімальна зарплата) : 176 год. у місяць); 1 год. х 34,09 грн. = 34,09 грн. |
|
|
|
Таблиця 7
Вид витрат |
Витрати часу на ознайомлення з вимогами державного регулювання, год. |
Витрати на оплату часу за ознайомлення з вимогами державного регулювання, грн. |
Разом на 2022 рік |
Витрати, пов’язані з процедурою офіційного подання юридичними особами декларації зі сплати податку контролюючому органу, грн.;* 34,09 грн. = (6000,00 грн.** (мінімальна зарплата) : 176 год. у місяць); 1 год. х 34,09 грн. = 34,09 грн. |
1 |
34,09 |
34,09 |
*Вартість витрат, пов’язаних з ознайомленням з вимогами державного регулювання, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.
**Для розрахунку витрат використовується орієнтовний мінімальний розмір заробітної плати (орієнтовна мінімальна заробітна плата – 6000,00 грн.)у погодинному розмірі – 6000,00 грн./160 год. = 34,09 грн./год.
Розрахунок витрат суб’єктів господарювання на сплату податку за 1 кв. м житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебуває у їх власності, наведено в таблиці 3 до аналізу регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2022 рік».
Селищний голова Аліна Корнієнко